varning för olämpligt språk.

Ja, andra gången för idag då. Andra gången sammanlagd oxå. Andra gången i hela mitt liv jag skriver blogg. Känns mäktigt på något sätt.. Vet inte hur men, är precis som om, man är kung eller nått. Cool känsla. Hah. Men måste faktiskt erkänna att jag smått sprang till datan för att få skriva ner lite här, vilket jag faktiskt inte hade förväntat mig av mig själv. Men så blev det. Aja, nog skrivet om det..

Hade teori prov på svetsning imorses första lektionen, känns som att det gick bra iaf.. Sen ut och fortsätta med det man höll på med i verkstan..Där gick det ju mindre bra..Gjorde fel på en av grejerna, som jag ändå hade kommit en bit på, så den var det bara kasta å börja om på en ny..Redan där dalade humöret lite..Sen vad gör jag då? Jo, jag får för mig att variera lite, å fortsätter på en annan sak som vi oxå höll på med..Tror ni då för fan inte jag gör fel på den oxå? Man skulle borra 0,5 mm:s hål.. Men lilla Pontus var i sin egna lilla värld, och borrade 1 mm:s hål..Bengt skakade bara på huvudet och gick därifrån..Nu ska ni veta..Nu var Pontus på ännu sämre humör..Så han tar fram en ny järnrad, sågar ut en ny bit, och ska sedan såga ut den i vinkel, vilken vinkel skiter jag i att gå in på för finns dom som inte skulle fatta ett skiiit..Men iaf, sågar ut den vilnkeln, som blev lite halv bra, men såg ut att funka ändå..Sen ska man bara värma den tills den går att böja..Här kommer det roliga..Börjar med att glömma tvätta bort all olja från händerna, vilket är livsfarligt om man itne gör,eftersom acetylenet (en gas som vi använder) och olja bildar en jääävligt stor explosion, så hela skiten kan explodera..Mindre kul..Men Pontus (spetz) ropar på mig och påminner mig, så jag går och tvättar händerna..Efter 10 min handtvättning för att vara helt på den säkra sidan, beger jag mig bort mot svetsen igen..Men då har någon idiot varit duktig och plockat iordning allt, hängt tillbaka svetsanordningen, och massa..Humör = neråt. Tar fram allt igen, för att värma. Vad gör jag få? Jo.. Värmer biten, som nu är röd. Röd = jävligt varm, och ska nu böja den.. Med handen fick jag för mig..Jag dog. Jävlar vad varmt det var. Efter att ha sansat mig någorlunda, så värmde jag på den igen, och böjde nu med polygrip..Inte lika varmt..Sen kommer nästa problem..Vinkeln var åt helvete fel..Nu skulle jag kunna mörda någon..Går med tunga steg bort för att slänga den här biten oxå, möter Bengt som kollar på den, skakar på huvudet och går vidare..Han var nära på att få skiten i bakhuvudet..Sen får jag nog. Humöret står på minus, jag lyckas inte med någonting idag, allt blir fel, handen värker som fan så det finns bara en lösning..Jag går hem. Så pratar med Christer, han håller med mig. Så vid halv 12 tiden går jag mot bussen för att dra hem.. Och det var bara halva dagen.. Sen gick det väl kanske lite bättre iaf..Fick köra pappa till bowlingen, och sen hem igen, utan några som helst problem, fu fan va bra jag är.
Oj..blev rätt möe text nu..?

Nu blir det iaf gå igenom facebook, sen stänger jag nog ner för idag. Hörs imorrn.
Ha de bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0